Přátelé Bety
Velmi děkuji všem, kteří od poslední Zprávy finančně přispěli do transparentního účtu Bety: jako vždy Josef Pytlák Říha (v bankovním účtu má trvalý platební příkaz Beta) a noví dárci, Ing František Adamec, Mudr Šárka Garayová a Jiří Bartička.
Od poslední Zprávy jsem využil cestu do Ruzyně a navštívil Úřad pro civilní letectví a mohl strávit kousíček dopoledne s vedoucím komise Oprava letounu Beta Minor Be-50, Ing Pavlem Polákem, jehož přístup k našemu projektu oceňujeme od samého začátku. Dalším krokem bude úřadu předložení dokumentů potřebných k vystavení Zvláštního ověření letové způsobilosti.
11.4. jsme se ve složení Petr a Pavel Šimůnkovi (synové leteckého nezmara Honzy Šimůnka, konstruktéra a stavitele letounu ŠK 1 Trempík), mistr Jarda Anýž, Jarda Krištof a já sešli ve Kbelích, kde se kontrolně proměřily rozměry mezi kloboukem vrtule a kapotáží motoru a probrala se konečná konstrukce uchycení. Kluci si odvezli vrtulový unašeč. Předtím jsme tedy ve čtyřech měli co dělat, abychom povolili matici unašeče a tento mohl být demontován. Mimochodem Petr a Pavel již Betě vyrobili parádní výfuky. Přikládám pár fotek co všechno Petr s Pavlem museli vymyslet a vyrobit aby měl klobouk uchycení na zadní a přední části vrtulového klobouku. Hluboce před nimi smekám.
Již přes rok a půl se Beta krčí pod Phantomem F-4 britské Navy. Jsme vedení Leteckého muzea Kbely za přístřeší pochopitelně vděčni. Nicméně přesun Bety budeme muset letos realizovat aby mohla být dokončena, protože ve Kbelích není dostatek prostoru namontovat křídla. I tak se zde udělal na Betě obrovský kus práce. Počínaje příští sobotou budou moci návštěvníci muzea Betu aspoň z dálky spatřit.
Petr a Pavel nad konečným řešením….
Při troše štěstí a dobré vůle bychom Betu rádi staticky vystavili při Historical Airshow 2024 v Mladé Boleslavi v sobotu 15.6.
Za Beta team vám děkuji za zájem, podporu, sponzorování a povzbuzování a do příště vás zdravím.
Petr Rautner