Kamarádi Bety,
je pondělní ráno a Jarda Anýž mi volá, že včera vyměnili ozubené kolo náhonu od vačkového hřídele motoru do Bety a Jarda je s chodem spokojen (velmi). Tady musím poděkovat majiteli WM Service s.r.o. Karlu Šímovi za významný sponzorský dar, 50 % slevu na generální opravu motoru Walter Minor 4-III. A moc děkuji klukům v montérkách: Tomáš Svoboda, Jarda Anýž, Mirek Kudýš Šíma a Robert Pecánek. Jsou to machři a motor opravdu vymazlili.
V pátek 10.12. jsme se sešli Jarda Krištof, Jarda Anýž a já s kurátorem Leteckého muzea Kbely Honzou Sýkorou. Pokračujeme v dlouholeté historii úzké spolupráce na vzniku Bety, kterou začal Honza Klaban. Byl zaměstnancem kbelského muzea většinu svého profesionálního života.
Poté jsem zamířil do Mladé Boleslavi, kde jsem se sešel s ředitelem Leteckého muzea Metoděje Vlacha Vláďou Handlikem. Konečná montáž Bety Honzy Klabana se udála v LMMV v březnu a dubnu 2015 a od té doby byla Beta jedním z exponátů tohoto muzea. Vláďa mne ujistil, že nová Beta má v mladoboleslavském muzeu rezervované místo.
Vím…Covid, inflace, existenční nejistota, drastické zdražování energií a spojené ekonomické problémy pochopitelně znamenají, že málokdo má teď korunek na rozdávání. Proto si vás všech, kteří jste zaslali a zasíláte Betě finanční dary nebo poskytujete materiální či pracovní pomoc, velmi vážíme a velmi děkujeme.
Když se podíváte na transparentní účet Beta opět poletí, tak zjistíte, že jedním z časných dárců byl pan Ing. Vlastimil Tutter, majitel Zlín Aircraft a.s. Nevím, jak se o Betě dozvěděl, ale v březnu nám poslal sponzorský dar, který představuje pětinu vkladů na účtu Bety. Byl to první podnik, který nám podal pomocnou ruku. ATG Letňany s.r.o. nám provedli zdarma kompletní defektoskopii součástí řízení a spojovacích kování v ceně desítek tisíc.. Velkou pomoc darem magnet v hodnotě bezmála 90 000 Kč nám přes komplikovanou výrobní situaci poskytli pan a paní Koňárkovi z SPD Kroměříž. Můj kamarád a kolega z mladoboleslavského muzea Jarda Klacek nejen, že přispěl Betě do prasátka, ale využil kontaktů v LOM s.p. a výsledkem je sponzorský dar v podobě kompletní povrchové úpravy Bety. Věřím, že se podaří Betu připravit do lakovny tak, abychom ji mohli v polovině ledna převézt do kbelského závodu podniku LOM. Předem děkuji řediteli LOMu panu Mgr. Protivovi za opravdu významný sponzorský dar. Děkuji též řediteli podniku Twin Trans s.r.o. panu Semrádovi. Twin Trans přispěl 20 000 Kč na náš projekt. Uvidíme, který český podnik se přidá.
Veliké propagační pomoci se nám dostalo od Petra Kolmanna a Miloše Dermiška, nakladatelů leteckých časopisů AeroHobby a Flying Revue. Děkuji též Kamilu Večeřovi za publikaci v LAA časopisu Pilot. Od počátku mi na FB a navíc řadou cenných rad pomáhá dlouholetý kamarád Václav Jukl, vynikající letecký fotograf a muž mnoha talentů.
Můj dík patří též Českému svazu letectví, který jménem předsedy Václava Vaška převzal nad projektem Beta opět poletí záštitu.
Stav transparentního účtu ČSOB se od poslední zprávy opět navýšil jednak příspěvkem nových dárců: Marek Fiala, Twin Trans s.r.o. a druhák nám opět zaslali finanční sponzorský dar: Martin Vinter, Martin Hrabec, Josef (Pytlák) Říha, Jiří Hošek a Jaroslav Podolák. Pánové, děkuji.
Drazí přátelé, když zvážím, čeho jsme letos dosáhli, tak si myslím, že náš tým, který se skládá z Jardy Krištofa, Jardy Anýže, Jardy Hejkala,mne a vás všech letos odvedl kus práce, která vrátí Betu v příštím roce do vzduchu. Držte nám všem i nadále palce, nebo rovnou celé pěsti, aby se naše logo stalo realitou 2022. Přeji vám všem hezké Vánoce plné pohody a do roku 2022 hlavně pevné zdraví.
Petr