Ahoj všem.
Do dnešního dne jste přispěli na Betu celkovou částkou 670 174,77 Kč. Od Zprávy č. 34 za úžasný jarní příspěvek do transparentního účtu ČSOB Beta opět poletí děkujeme novému dárci: Jiří Jonák a štědrým vytrvalcům : Jaroslav Klacek, Martin Vinter,Borek Jehlička, Jakub Šoltys, Polabská Spol.s.r.o. a Otakar Jirků. Velký dík přátelé.
LOMu Praha zaplatíme za povrchovou úpravu o něco více, než jsme původně čekali, ale vzhledem k tomu, že ručím hlavou, že Beta je vždy pod pojištěnou střechou a čas přece jen trochu tlačí, tak jsme dali přednost tomuto řešení.
K dopravě do lakovny LOM Praha, prostě proběhla podle plánů a bez šrámů. Tatra s Pepou za volantem odvezla trup a v druhé rundě i křídla. Řídící plochy, klapky a stabilizátory jsme s Jardou Krištofem odvezli VW Transitem. Beta vzbudila pozornost jak během cesty, tak i v samotné lakovně. Několik zaměstnanců LOM Praha, kteří se v minulosti podíleli na stavbě Bety Honzy Klabana, se přišli na tu naši/vaši Betu podívat.
Hlavně nezakopnout…
Občas dostávám různé dotazy. Například kde jsou kryty podvozku ? Až se Beta po laku vrátí do Hodkoviček, bude namontován podvozek a pak se ty nohavice ušijí na míru. Klabanova Beta měla krásné nohavice, ale byly trochu delší. A trochu vyšší tráva byla nohavice riziko a navíc nebylo možné použít standardní aeroklubové špalky. Nicméně připouštím, že vzhled bude i pro nás velmi důležitý. Mně se osobně ty nohavice líbí velmi.
Kývačkový hlavní podvozek nebyl považován za právě elegantní a již v roce 1935 byl zdrojem kritiky estétů. Proto pan Beneš zakryl podvozek kryty/nohavicemi.
Též boční a spodní motorové kryty se budou šít na míru poté, co bude namontováno motorové lože.
Tento týden v pondělí 28.3. došlo k poradě stran základních nátěrů, tmelů a vrchních laků. Ale zde musím zmínit, že Beta to opět nemá lehké. Dnes jsem telefonoval s ředitelem lakovny LOMu. Současné teploty a cena plynu na vytápění lakovny posouvají začátek prací na týden před Velikonoci. Trpělivost….
Držte Betě palce, držte se co nejdále od Covid 19 a děkuji za vaši podporu.
Petr Rautner