Kamarádi Bety,
prázdninový klid se přiblížil ku konci a tak 29.8 jsme Jarda Krištof a já strávili notný kus dne:
a) Návštěvou dílny v Hodkovičkách, kde jsme si ověřili, že se Beta má kam 1.9. 2022 přestěhovat k podstatné části dokončovacích prací.
b) Museli jsme opět zajet do pankrácké pobočky ČSOB. Banka nám při jejich posledním vylepšení software smazala dispoziční přístup k internetovému bankovnictví. Občas narážíme na menší problémy, ale prachatická pobočka, kde byla smlouva na účet Bety uzavřena, se ochotně a opakovaně a k naší spokojenosti snaží to řešit.
c) Hlavním bodem pondělka byla schůzka s vedením Leteckého muzea VHÚ, Kbely. Na pevno se dojednal termín přepravy trupu opět Tatrou s tím,že Iveco poveze ocasní plochy. Dále se dohodlo přemístění křídel, křidélek a klapek do hlavní expozice kbelského muzea. Údajně by to mělo být místo u zdi vedle Phantoma. Pro nás je to optimální řešení, protože se s křídly až do času konečné montáže v Mladé Boleslavi nebude hýbat. Odpadne riziko oděrek a škrábanců.
Lidi z lakovny LOM Praha pánové Hrdina, Venglář, Hovorka, Borůvka a technolog pan Vrba si zaslouží náš velký dík. Úžasná vstřícnost, profesionalita a pozornost, kterou věnovali Betě, nám opravdu velmi pomáhala v této důležité fázi stavby.
Několikaměsíční plánovaní přepravy Bety zahrnovalo i konzultace se Synopem ČLA, který na čtvrtek 1.9. velmi ochotně zajistil dobré počasí.
A díky Vencovi Juklovi mohu nabídnout fotky z Malého přeletu.
Tatra a Iveco s cenným nákladem vjíždí pražských do Hodkoviček.
Malý přelet: 1.9.2022. Přepravu nám zajistil VHÚ, Letecké muzeum Kbely. Armádní Tatra z Lešan, opět s Pepou Rendlem za volantem, dorazila do Kbel hned po ránu a parta kluků z kbelského muzea vše naložila a Beta vyrazila do Hodkoviček.
V Hodokovičkách klukům z dílny dorazila na pomoc parta letňanských seniorů a společně Betu uložili pod střechu.
Všem jsme opravdu velmi vděčni.
Teď musíme cca 2 týdny počkat, až se v dílně dokončí éro, které nás předeběhlo díky zpoždění Bety v lakovně.
Pak příjdou na řadu instalace všech systémů, což bude dozorovat Jarda Hejkal, znalec původní Bety, pilot velkých i malých letadel, technik a odborník přes vše, co do Bety budou kluci montovat, a který má pověření stavebního dozoru Bety vydané Úřadem pro civilní letectví.
Od mého posledního psaní o Betě nám do transparentního účtu opakovaně přispěl Otakar Jirků. Jsme za to rádi.
Děkuji vám za podporu a mnoha z vás za finanční pomoc , přeji vám pevné zdraví a do příště ahoj.
Petr Rautner