Drazí přátelé Bety
Vaše finanční podpora projektu Beta opět poletí je pro náš spolek opravdu povzbuzením. Dnes velmi děkuji novým sponzorům : Historical Flying Club Mladá Boleslav a Stanislava Jakešová a dále pak děkuji štědrým stálicím : Zdeněk Procházka, Otakar Jirků a Josef Pytlák Říha.
V kokpitu je pokaždé něco nového….
Dne 8.12. jsme se podle plánu sešli v Hodkovičkách v složení František Martinec, náš spasitel odbor letecká elektřina (omlouvám se za chybně uvedené příjmení ve Zprávě č. 46), Jarda Hejkal, který kamaráda Frantu trpělivě přemlouval k pomoci Betě až se mu to povedlo, Jarda Krištof, Petr Sojka, další cenná pomoc v podobě instalace a zprovoznění rádio vybavení, dále 2x Petr a 1x Jirka, tedy všichni kluci z dílny Hodkovičky a do počtu já.
Výsledkem je plán intenzivní činnosti (úprava schémat elektrické instalace, určení vodičů dle požadavků EASY, nákup těchto a všech odpovídajících komponent) tak, aby práce na elektrifikaci Bety mohly být dokončeny v lednu 2023.
V pondělí jsem zakoupil 2 trakční baterie a v úterý jsem je dovezl do Hodkoviček. Tento týden ještě navštívím Zdeňka Melichara a vyzvednu kompletně repasovaný tříručíčkový přístroj tlaků a teplot provozních kapalin. To je další Zdeňkův dar Betě.
Ještě se vrátím k 8.12. S Jardou Krištofem jsme z Hodkoviček zajeli do Leteckého Muzea Metoděje Vlacha, kde jsme měli schůzku s Vláďou Handlikem. Dokončila se smlouva o sponzorském daru Historical Flying Clubu projektu Beta opět poletí a dále jsme probírali umístění Bety v LMMV.
Rok 2022 jsme začínali s Betou ve dřevě, jednáním s LOM s.p. o lakování Bety, do kterého nečekaně zasáhly drastické změny cen energie a čekalo se bezmála půl roku až sluníčko prohřeje kbelskou lakovnu, odkud se Beta v krásném laku opět na valníku Tatry z Lešan s příchodem podzimu vrátila do Hodkoviček. Končíme tento rok s plánem vám Betu příští rok předvést v celé kráse v jejím domově na letišti v Mladé Boleslavi.
Přátelé, znovu a znovu opakuji, že bez vaší finanční a materiální pomoci bychom Beta projekt nebyli schopni realizovat. Dnes bych rád zmínil, že i když je před námi řada ne zcela přesně definovatelných vícenákladů a výdajů jako například zástavba motoru, výroba nestandardní olejové nádrže, nákup palivových a olejových hadic, nákup elektrických vodičů, výroba čalounění a další, tak věřím, že po finanční stránce dokončení Bety spolu zvládneme.
Děkujeme.
Petru Kolmannovi děkuji za vytvoření vánoční/PF karty s motivem Bety.
Za Beta-men vám všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a do roku 2023 pevné zdraví, klidný život, prosperitu, každodenní pohodu a úsměv v duši.
Petr Rautner