Přátelé Bety,
Tak jsme do roku 2023 vklouzli s odvážným plánem Betu letos dokončit. Jisté je, že díky příchodu Franty Martince a Petra Sojky coby dobrovolných spasitelů našeho projektu se v Hodkovičkách začaly vnitřkem Bety rozlézat různě barevné a různě tlusté kabely a kablíky.
Zadní kokpit – stanoviště velitele
Beta zatím stále leží kvůli ideálnímu přístupu do vnitra kokpitů na boku. Jak skončí drátařina, tak dvojice Petrů s Jirkou postaví Betu na nohy, namontují podvozky, požární stěnu a motorové lože.
Franta a Petr, kluci co umějí drátařinu a jiná kouzla
Dále, v minulém týdnu jsem odvezl mistru Melicharovi vysílač otáček motoru k otestování otáčkoměru. Jak jsem se dnes dozvěděl, darovaný otáčkoměr je bohužel nefunkční. Zdeněk slíbil, že se po náhradě podívá . V jeho pracovně Na Vidouli najdete stovky těch klasických leteckých budíků, kterým Zdeněk vrací šanci opět létat. Mistr mi při té příležitosti předal další jeho dar Betě – jako nový, dlouho, dlouho sháněný ukazatel tlaku a teploty oleje a tlaku paliva. Velký dík Zdeňku.
Podle plánu jsem dnes, 17.1. zavítal do dílny v Hodkovičkách. Něco dovézt a něco odvézt. Zastihl jsem Frantu Martince a Petra Sojku uprostřed spřádání vodičů stíněných, a některých nestíněných a tiše jsem obdivoval. Petr Opěla pracoval na zástavbě baterií. Pak jsem zamířil do Kbel za Vláďou Baldou s uzávěrem paliva/kalíšky, který potřebuje výměnu tělesa. Další nezištná pomoc. Vláďa mi přitom předal prověřený přepínač magnet. Až na pražské dopravní zácpy hodně pozitivní den navíc s modrou oblohou.
Opět nám díky vám narostl transparentní účet ČSOB Beta díky sponzorujícím stálicím: Jana Rosičková, Otakar Jirků, Jiří Hošek, DMSnet, Tomáš Šlapák, Josef Říha a Zdeněk Procházka. Vám všem velmi děkujeme.
Mějte se všichni co nejlépe a do příště ahoj.
Petr Rautner