Dobrý den přátelé Bety.
Skóre na transparentním účtu Beta opět poletí vylepšili tentokrát nový dárce Václav Pihera a častý sponzor Otakar Jirků. Za Betu moc děkujeme.
To klubko zmizí až bude přístrojová deska na svém místě. A ty šuplíky jsou na rádio a odpovídač. (foto níže)
Včera jsem dostal zprávu od Franty Martince a Petra Sojky, že drátařina je prakticky dokončena. Opravdu velký dík oběma. Dali do toho hodně hodin a navíc až na pár menších nákupů Betě věnovali hromadu materiálu z vlastních zdrojů.
Většinu přístrojů dal dohromady ke konci života Jenyk Klaban a všechny nám opravil a vybavil předepsanými dokumenty Zdeněk Melichar. Pamatujeme, že Honza Klaban měl na pracovním stole dva krásné podélné sklonoměry viz. fotky ze zadního kokpitu, které měly v dolní části příčné sklonoměry. Od roku 2020 po nich marně pátráme. Proto se na vás obracím s dotazem, zda jste je náhodou někdy někdo někde neviděl. Mezitím jsme museli zakoupit dva příčné sklonoměry aby Beta byla přístrojově vybavena podle předpisu.
Zatím jen s mustrem (blok motoru bez vnitřností)
Dnes jsem dovezl do dílny v Hodkovičkách čerstvě testované přístroje od Zdeňka Melichara a nějaké plány a fotky výfuků. A v dílně jsem se pokochal krásně modrým mootrem Walter Minor 4-III.
Koníci se zatím drží při zemi….
Odpoledne dorazil Jarda Anýž, machr, který léčí Zliny a jejich motory po celé Evropě a kdoví, kde ještě a vše zkontroloval. Už se totiž blíží čas montáže motoru Walter Minor 4-III, který prošel pečlivou generální opravou v podniku WM Service na letišti v Bubovicích. Velkou slevou na GO nám Karel Šíma opravdu hodně moc pomohl. Díky klukům z Leteckého muzea Kbely tento motor dnes po ránu dorazil do Hodkoviček aby se podle něj tvarovala kapotáž. A pak se motor uhnízdí na přídi Bety. Věci se skutečně daly do pohybu.
Zkrátka se blíží čas dalšího putování Bety po zemi. Tentokrát do Leteckého muzea Metoděje Vlacha, kde se přimontují křídla a dokončí pár drobností.
Přátelé, opět děkujeme za vaši podporu, pomoc a fandění.
Petr Rautner