Kamarádi Bety,
Tuto sobotu to budou tři roky, co Honza Jenyk Klaban vyrazil do nebeskýho baru. Není den, abychom se neobraceli k jeho 25ti letům stavby Bety s otázkami, jak to tenkrát udělal, jak by to udělal dnes a často hledáme pomoc v jeho poznámkách, skicách, výkresech a příručkách, bez kterých by znovuzrození Bety bylo nejspíše vyloučené.
Vzpomínáme Honzo kamaráde…
I dnes musím poděkovat vám, kteří neúnavně přispíváte projektu Beta opět poletí. Tentokrát jsou to Zdeněk Procházka, Ladislav Farták, Otakar Jirků a Josef Říha. Novým dárcem, kterému rovněž děkuji, je Jaroslav Trubač. Finanční rozpočet Bety, který jsem dělal počátkem roku 2020, dostal vinou cen energií a některými nečekanými výdaji na frak. Odhaduji, že se ke konci finiše dostaneme do podfinancování. Stavbu v Hodkovičkách pokrylo pojistné plnění jen ze 4/5.
Další výdaje máte přehledně na Transparentním účtu ČSOB 292704009/0300. K tomu účtu bych jen dodal, že můj šéf Jarda Krištof neúmyslně, nicméně často, nevyplňuje účel platby dost transparentně. Například FAKTURUJEME VAM ZBOZI DLE VASI OBJEDNAVKY: Konstantní symbol: 0308
-3 840,00 CZK je třeba dešifrovat jako platbu za dva nové příčné sklonoměry zakoupené v Aviatiku.
V zatáčkách se bude hodit.
V posledních týdnech nabraly práce na Betě díky klukům z Hodkoviček a externistům Frantovi Martincovi, Petru Sojkovi a Jardovi Anýžovi na úžasném tempu a produktivitě.
Práce na plnokrevnících. Jarda a další Petr.
A tady je Franta, machr přes drátařinu (v kokpitu) a Petr, expert přes bezdrát…
Dále nám Zdeněk Melichar zadarmo znovu kalibroval letové přístroje a vybavil nezbytnou dokumentací.
Musím zmínit dva podniky, které reagovaly okamžitě na naše volání o pomoc. SPD Kroměříž nám poslal k předchozímu sponzorskému daru (magneta a bobina motoru) ještě stykač LUN. Moc děkuji paní Koňárkové z SPD.
ATG Letňany nám provedly defektoskopii motorového lože a drakových kování pro lože. Velký dík panu Douchovi, který nejen opět provedl odbornou práci ale navíc vyjednal s majitelem ATG rozšíření sponzorování o tuto defektoskopii.
Jakmile bude vypočítána při vážení Bety optimální poloha baterií, budou tyto budou usazeny a poté bude Frantou Moravcem a Jardou Anýžem provedena kontrola sítí, přístrojů a motorových indikací. Počítám, že ve stejnou dobu Petr Sojka ověří činnost radiového vybavení. Až Hodkovičky dokončí kapotáž motoru a podvozkových kalhot a budou propojeny nádrže palivovými hadicemi, začneme plánovat přesun do Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi, kde proběhne montáž křídel a ocasních ploch.
Přátelé Bety, děkuji vám za přízeň a přeji hezké dny.
Petr Rautner