Přátelé Bety Minor Be-50 OK-EAA
V dílně v Hodkovičkách probíhaly v posledních týdnech intenzivní práce našich pomocníků : František Martinec a Jarda Anýž. Franta dokončoval profesionálním stylem provedenou elektrickou instalaci od motoru (od vysílačů tlaků, teploty, otáček, dynama) přes různé regulátory, stykače a spínače k sekci baterií a dále k zadní kabině pilota a nebylo to vždy zcela jednoduché. Jednou trucoval bzučák (bobina), pak nám došly smršťovací bužírky, nějakou dobu se řešilo kam umístit baterie aby to neměnilo vyvážení Bety.
Franta často překonával v tom, jak se dostal do útrob Bety i samotného Houdiniho.
Jarda přidával k Walter Minor 4-III vše, co tento úžasný motor potřebuje. Vysílače tlaků, teploty, otáček, napětí, proudu. K tomu přidejte ovládání karburátoru, palivových pump, palivových filtrů, olejové pumpy a dalších komponent.
Jarda se již v začátcích projektu podílel na generální opravě motoru do Bety
Tihle dva machři si okamžitě padli do Beta noty.
Díky klukům z Leteckého muzea Kbely a posádce speciální Tatry VHÚ z Líšně se Beta včera rozloučila po třech letech s dílnou v Holešovičkách a vydala se směrem do Kbel, kde ji budeme dokončovat hlavně v motorovém prostoru (palivové a olejové hadice) a kde plánujeme oživit a seřídit motor, věnovat se brzdám a čalounictví.
Odlet z Hodkoviček, Petr a Jirka odváděli po tři roky krásnou práci. Díky.
Díky Pepovi za volantem dorazila Beta v pohodě do Kbel
V noblesní společnosti….
Za fotky opět děkuji Vencovi Juklovi, který Betu provázel i při tomto přeletu.
Od poslední zprávy pomohli Betě finančním darem: opět Josef Pytlák Říha a novým sponzorem je Zuzana Treybalová. Moc děkujeme
No a nakonec drazí přátelé Bety bych vás chtěl upozornit, že pokud tuto sobotu 29.4. vyrazíte do Leteckého muzea Kbely (zahájení muzejní sezóny po zimní přestávce), a zajdete do hlavní expozice, tak budete mezi prvními, kdo uvidí Betu, i když zatím bez vrtule, křídel a ocasu.
Děkuji vám všem za přízeň a podporu.
Petr Rautner