Vážení Beta přátelé,
Dnes bych na prvním místě chtěl za Betu a její tým poděkovat všem, kteří od poslední zprávy zaslali finanční podporu do transparentního účtu ČSOB Beta opět poletí 292704009/0300. Znovu a opět přispěli tentokrát: Zdeněk Procházka, Josef Pytlák Říha (hned 2krát), Jiří Hošek, Martin Vinter a Otakar Jirků. Novými dárci jsou: Jakub Krampera, Milan Sedmihradský, Aleš Peterka, Tomáš Šlapák, Karel Mündel, Zdeněk Zapletal a Petr Zerzán.
Venca Jukl, letecký fotograf a dlouholetý kamarád, podporující Betu fotografiemi a perfektním přehledem vašich sponzorských finančních darů mi před pár dny zaslal zajímavou statistiku historie našeho účtu. Velmi stručně z ní tady uvedu, že od prvního daru na znovuzrození Bety přispělo 203 dárců 373 příspěvky na účet u ČSOB.
Velký dík vám všem.
Beta na vodítku
Doufám, že vy, kteří jste se vydali v této sezóně do kbelského Leteckého muzea VHÚ, jste určitě zahlédli v rohu hlavní expozice trup Bety plus křídla ve stojanech. Nějakou dobu si tam Beta pobude, protože výroba palivových a olejových hadic za rozumný peníz je v naší republice v této době problém. Nicméně v pátek 12.5. jsme vyrazili s Jardou Anýžem na Vysočinu, kde nám svitla jiskérka naděje v přístupu dvou leteckých odborníků, na slovo vzatých srdcařů a znalců problematiky originálních českých letadel a jejich provozu Ing Zdeňka Kölbla a Ing Aleše Matuly. Tady musím poznamenat, že ke kontaktu nám pomohl dvorní elektro expert František Martinec. Když mi 18.5. zazvonil mobil a Aleš Matula mi sdělil, že nám hadice udělají, spadl mi jeden velký balvan ze srdce a nemít hexenschuss alias houser, dal bych oslavný taneček Sama Hawkense. Palivový systém byl a je v této chvíli tak trochu gordickým uzlem celého projektu. Na tomto místě musím vyjádřit mé osobní ocenění zainteresovaných pracovníků technické sekce ÚCL, kteří Betě drží palce a pomáhají velice kladným a konstruktivním přístupem, a kteří schválili Aleši Matulovi výrobu hadic palivového a olejového systému pro Betu.
Pro zajímavost, ve stopách Honzy Klabana i naše Beta bude z hlediska technických předpisů v kategorii Experimental.
Křídel je pořádný kus…
V nacházejících týdnech budou Jarda Hejkal, Jarda Anýž a Franta Martinec zkoumat každý milimetr Bety, zda je vše jak má být a také co, kde a jak má být dotaženo do stavu, kdy Betu posoudíme letu schopnou a dílo představíme Úřadu pro civilní letectví. Jarda Krištof a já řešíme čalounění sedaček a vedle těch sedaček takové tašky na takové ty pytlíky… a s Jardou Anýžem zamíříme do Vodochod, kde by nám možná mohli vyrobit trubičky k nástřiku paliva pro spouštění motoru. Kluci z Hodkoviček mají též pár věcí k dodělání, takže se nás kolem Bety bude motat pořád dost.
Sice žádný úprk, ale posouváme se směrem k B dni. Beta opět poletí.
Mějte se dobře a děkuji vám za podporu.
Petr Rautner