Kamarádi Bety,
29. června bylo kolem Bety živo. Oslavit prací na Betě svůj svátek přijeli bratří Petr a Pavel Šimůnkové. Namontovali jimi perfektně vyrobená výfuková potrubí.
Pochopitelně nechyběli tři Jardové, Hejkal, Krištof a Anýž a přišel i Milan Reichart. No a já abych jim dělal figuranta a opakovaně se škrábal do kokpitu abych se vzápětí s námahou škrábal ven. S Jardou Anýžem jsme proměřili poslední 4 hadice (trupové) a odpoledne jsem odeslal objednávku. Jarda Anýž nainstaloval nové motorové hadice a jsme o další krůček blíže k cíli.
Zbývá dodělat hromadu větších a menších kosmetických nezbytností. Nedočkavě čekám na čalounění pilotních sedaček. Přemýšlím kde koupit průchodky upínacích pasů (v obou kokpitech prochází pasy přepážkou z překližky). Mimo jiné, prosím vás pokud byste měli Zlín 126 nebo 226 (dřevěná vrtule) vrtulový klobouk, dám půl království. Beta sice měla jinak tvarovaný, ale než seženeme někoho….
Ve pondělí 10.7. přišel email informující, že druhé várka, tentokrát trupových palivových hadic je hotová. Ve středu PPL hadice přivezl. Hned den na to je Jarda Anýž namontoval.
Přívod benzinu z levé křídlové nádrže do spojovací armatury
Zbývají trubičky nastřikování paliva (materiál a armatury máme) a táhla ovládání karburátoru a přiblíží se moment, kdy namontujeme vrtuli a vytlačíme trup Bety z muzejního hangáru a nastartujeme motor Walter 4-III.
Od poslední Zprávy Betě finančně opakovaně přispěli : Josef Říha a Josef Novák. Nově přispěla na projekt Beta opět poletí Mgr. Zuzana Burešová. Moc vám všem děkujeme.
Často se mne ptáte, kdy Beta opět poletí. Hodně teď záleží jak rychle kluci z Hodkoviček dodělají úpravy, opravy a některé montážní práce. Jarda Anýž odvedl obrovský kus práce a zbývá jen jak jsem se zmínil výše. Franta Martinec strávil v Hodkovičkách a pak ve Kbelích spousty času, kdy tvořil a odzkoušel elektrický systém. Zdeněk Melichar opravil, přezkoušel a vybavil všechny přístroje nezbytnými doklady. Bratří Šimůnkové nám pomohli nejen výfukovým potrubím. Petr Sojka věnoval Betě hodně z jeho volna a Beta má díky tomu funkční leteckou rádiovou stanici, odpovídač a nouzový vysílač ELT.
Velké podpory se nám dostalo od kluků z Leteckého muzea Kbely. Nesmírně nám pomohla jimi zajištěná doprava, spousta nedostatkových komponent a nyní střecha kbelského muzea, pod kterou můžeme v klidu na Betě pracovat.
Od výškovky Phantoma mám už pár modřin…
Díky za vaši podporu a do příště zdravím
Petr Rautner