Dobrý den přátelé Bety.
Za necelé dva týdny to bude rok, co jsem vám začal popisovat důležité i ty méně důležité momenty a novinky znovuzrození letounu Beta-Minor Be 50. Když se zpětně dívám na obsah Zprávy č. 1 z 13.12.2020, tak jsem vám tehdy nabídl stěží pět řádků. Od té doby se databáze adresátů rozrostla osmkrát a konto na transparentním účtu ČSOB je desetinásobné. Na Betu tehdy přispělo 19 štědrých kamarádů a příbuzných. K dnešku se rodina sponzorů rozrostla na 167 dárců a konto přesáhlo 520 000 Kč. Tady je na místě vám za celý Beta tým velmi poděkovat. Ani trochu nepřeháním, když opakuji, že bez vás by projekt Beta opět poletí neměl šanci.
Pro vaši informaci uvádím, že jsme se rozhodli, že v současné době začneme na drobné výdaje jako například platba -1 089,00 CZK za propagační brožurky Bety nebo výběr 10 000 Kč coby hotovostní záloha, používat finance z transparentního účtu. V mých Zprávách budu raději uvádět kolik jste na Betu přispěli. K dnešku to je 522 046,71 Kč.
Dnes děkuji novým sponzorům Bety : Pavel Chvátal, Vít Hašek a Martin Hrabec. Opakovaně nám zaslali finanční sponzorský dar Jana Rosičková a Otakar Jirků. Děkujeme.
A co je nového v našem projektu ? Kluci v Hodkovičkách dokončují centroplán – překližkový povrch přední části. Jsou namontována ovládání klapek, ovládání vyvážení výškovky a ovládání motoru. Budou opět dočasně vymontována před lakováním.
V Bubovicích končí ověřování provozních parametru motoru Walter Minor 4-III a podle našeho dvorního mechanika Jardy Anýže motor běží pěkně.
To vše jsou velmi povzbudivé zprávy. Nicméně je pochopitelné, že tento projekt je běh na dlouhé trati. Někde ze zdravotních, jinde z pracovních či osobních důvodů máme zpoždění s částmi palivového systému, upínacími pasy či realizací elektrické instalace.
Na druhé straně jsem rád za první setkání dne 18.11. s odborníkem/technologem lakovny LOMu Jiřím Říhou,který se dokonce v minulosti podílel na specifikacích nádherné povrchové úpravy Bety Honzy Klabana. Shodli jsme se na typu nátěru. Honzova Beta byla nastříkaná akrylátem, zatímco nová Beta bude mít elastičtější polyuretanový lak. Barevné řešení bude shodné Honzovou Betou s tím, že nová Beta bude mít možná více drobných popisek.
Práce s dřevem se blíží ke konci.
Začíná skládanka spousty větších či menších dílů a součástek. V časech minulých, kdy Honza stavěl Betu, bylo všude plno náhradních dílů na letadla z Otrokovic a Honza jich spoustu použil. Většina těchto studánek bohužel vyschla……
Proto se na vás obracím s prosbou poohlédnout se po hangárech zda by se někde nenašly některé z těchto součástí :
1) regulátor Scintila kompatibilní s dynamem Scintila 300 W
2) těleso náhonu dynama Scintila
3) palivový čistič s čerpadlem z letadel Z 126, 226 apod.
4) tlačítko starteru ( ze Z 226 a dále nebo Z 42.43,142)
Přátelé, děkuji vám všem za podporu Bety, udržujte se zdrávi a v pohodě.
Petr Rautner