Zdravím kamarády Bety.
10.1. 2022 jsem se dostavil na důležitou schůzku s Mgr Pavlem Langem, vedoucím kanceláře generálního ředitele podniku LOM Praha s.p., Bc Jitkou Šulákovou, PR, a Lukášem Syrovým, vedoucím pracoviště Draky letadel. Zahájili jsme jednání o spolupráci při realizaci projektu Beta opět poletí. GŘ LOMu pan Mgr Jiří Protiva nabídl pomoc ve formě opakování historie Bety Honzy Klabana, která dostala kompletní povrchovou úpravu v lakovně LOMu Praha v roce 2011… Včera, 17.1. se spolupráce měla projednávat ve vedení LOMu a tak netrpělivě čekám na zprávy.
LOMu Praha se pod vedením nového ředitele začíná dařit a tak tento významný podnik českého leteckého průmyslu má i na začátku roku plno zakázek. A je pochopitelné, že Beta musí chvilku počkat až se v lakovně objeví aspoň týdenní pauza.
170 z vás poslalo Betě 628 289 Kč. Naše poděkování patří tentokrát za opakované peněžité příspěvky na účet Beta opět poletí od: Josef Pytlák Říha, Jaroslav Klacek (zaokrouhlující dárce J), Jiří Hošek, Ilja Petřík, Martin Hrabec (šéf kunovického leteckého muzea a můj velký vzor a inspirátor jeho úžasným projektem Velký přelet) a Jarmila Vaňková. Novými sponzory roku 2022 jsou Petr Linka a Jiří Hruška Tým Bety děkuje.
17.1. jsme podle smlouvy uhradili dílčí splátku stavby Bety. Omlouvám se za ASPK, že transparentní účet je u platby bezmála půl milionu poněkud netransparentní. Touto platbou se vaše sponzorské dary začaly podílet na financování znovuzrození Bety.
Zprávy od poslední zprávy: palivové nádrže (spádová a 2 křídlové s celkovým objemem 70 litrů s čímž Beta vydrží ve vzduchu tři a půl hodiny) jsou hotové a po povrchové úpravě budou instalovány do centroplánu a trupu. Dále kormidla jsou již potažena Ceconitem a natřena základním lakem.
Je to nádhera….
Je dokončeno ovládání vztlakových klapek a v galvanovně dostává protikorozní ochranu. Za mistrovsky řemeslnou (až hodinářsky přesnou) úpravu ovládání vztlakových klapek vzdávám hold bratřím Pavlovi a Petrovi Šimůnkům z firmy Kovo-Air s.r.o. Tato firma též vyrábí pro Betu v rámci sponzorské pomoci výfukové potrubí pro motor Walter Minor 4-III.
Dnes 18.1. jsem se vydal do Hodkoviček pokochat se a zároveň probrat s Petrem Sojkou (rádio-expert) a Petrem Opělou (zlaté ručičky) kam umístíme odpovídač a jeho anténu.
S pořízením odpovídače jsem se obrátil na manažéra Petra Poláka z Air Team o pomoc a dostali jsme nabídku s příjemnou slevou. Tak teď záleží kdy dorazí zásilka z Veverské Bítýšky.
Simulace slétanosti s létajícím kobercem.
Čas si teď budu krátit přípravou příručky, rozpočtu, smluv,pojistek a zimním sběrem korunek pro Betu.
Přátelé Bety, děkuji za podporu. Hlavně ať jste všichni pořád zdrávi a ve volném čase šiřte osvětu o Betě, Chocni, Waltrovce a partě bláznů, kteří Betu vracejí na české nebe, a také o transparentním účtu a Zprávách z be50beta@seznam a krátkých zprávičkách na Facebook Beta opět poletí. Do příště
Letu zdar
Petr