Přátelé, aviatici…
Každá informace ohledně vývoje situace s LKLN je užitečná, byť o nich ti, kteří si hrají na novodobé koordinátory správného uvažování, říkají svoje nesmysly. Nám jde sice primárně o zachování letiště, osud baterkárny nás příliš neinteresuje, nicméně je dobré znát a vědět. Proto zhlédněte další díl informačního toku, viz níže. V rámci svých sítí kontaktů referujte.
S úctou předseda ČsSL, V. Vašek
PŘEDVÁNOČNÍ PREZENTACE GIGAFACTORY (2. díl)
A tak začal koňský handl, aby se levý pozemek se směnil za pravý, horní za dolní a Gigafactory mohla nerušeně vznikat na území patřícím výlučně státu (prostřednictvím Ministerstva obrany). Dnes totiž řadu pozemků na území letiště vlastní obce a ty by mohly do projektu házet vidle. O vlastnické struktuře pozemků jsme psali již 1. října:
Pozemky obcí se tedy smění za jiné, aby se průmyslová zóna nemohla rozšiřovat dále na jih, a ještě se obcím slíbí několik investičních prostředků na vrch, aby se neřeklo, že nejednají jako řádní hospodáři. Přes řadu pozemků povedou liniové stavby (400 kV, 110 kV vedení), pitná a průmyslová voda, kanalizace, plyn a řada obslužných dopravních staveb (silničních i železničních). Mapu některých dopravních staveb najdete v dnešním obrázku.
Už jen samotné silniční stavby, dnes de facto ve formě hrubého náčrtu, rozhodně nepůsobí jako projekty stihnutelné do termínu zahájení výroby (začátek roku 2027). Výstavba by měla začít ve čtvrtém kvartálu 2024 – do té doby by měly existovat alespoň základní silnice, kudy budou na stavbu jezdit stroje.
V náčrtu postrádáme obchvat Zbůchu a Chotěšova na silnici I/26, se kterým se evidentně nepočítá. Vidíme pouze obchvat Dobřan na silnici II/180. Zajímavé je i vedení odpadní vody (byť vyčištěné v místní ČOV) – severní trasa této vody míří přímo do přírodní rezervace Nový rybník.
Napojení na železniční síť mezi Zbůchem a Stodem naopak znamená, že tato „ekologická výroba nezatěžující okolí“ povede po neelektrifikované trati (jejíž elektrifikace se ani neplánuje – ta se uvažuje až na nové dvojkolejné trati, která se má Zbůchu a Stodu vyhnout). A i tato nová dvojkolejka má vzniknout (dle optimistických předpokladů, které ale u staveb tohoto typu nejsou nikdy dodrženy) nejdříve v roce 2030, tedy čtyři roky po zahájení výroby. Děkujeme našemu čtenáři za odkaz na čerstvou zprávu o stavbě této tratě.
https://plzenska.drbna.cz/…tml
Informace o elektrifikaci se nicméně rozcházejí i přímo u zdroje (Správy železnic). V mapě nacházíme stavbu P-06 (zahájení realizace 2024, konec realizace 2026) s uvedením „elektrizace stávající jednokolejné trati“ v předmětu projektu. V oficiálním letáku k této stavbě však o ničem takovém zmínka není a předmětná realizace končí ještě před železniční stanicí Zbůch. Vlečka na letiště se však nachází až za ní.
ttps://mapy.spravazeleznic.cz/…-06
https://www.stavby.szdc.cz/…pdf
Tak se necháme překvapit, zda budou baterie do elektromobilů transportovat dieselové lokomotivy 😉
Jak jste již zřejmě zaregistrovali, občané Nové Vsi v referendu odsouhlasili zablokování sjezdu z dálnice D5, který by následně vedl severně nad obcí v těsné blízkosti zástavby. Naši vládní kreativci tedy nelenili a představili variantu zcela nového dálničního sjezdu, který povede jižně, prakticky v podobné vzdálenosti. Co dodat…