Drazí přátele Bety. Dobré zprávy. V příštích dnech se začnou instalovat různé kovové díly do křídel a až Jarda Hejkal (odborný pověřený dozorce) mávne zeleným praporkem, se křídla uzavřou krásnou překližkou a na věky. Další dobrou zprávou je, že nám na kontě přibylo korunek od nových dárců a já pošilhávám po metě půl mega. Novými dárci jsou: Otakar Jirků, Ondřej Komárek, Jaroslav Podolák, Jiří Peša a Don Forrest (třetí dárce z Kanady) a opakovaně Betě přispěl Lubomír Martínek, Vladislav Kolman, Josef Říha a Martin Vinter. Všem moc děkuji.
Kontrolu kovových komponent, kde faktura vystavená podnikem ATG Letňany se pohybovala kolem 19 000 Kč, se podařilo díky přístupu pana Zavadila, majitele firmy ATG (a tady musím poděkovat za iniciativní pomoc Ing. Pirníka z obchodního oddělení ATG, který za nás šel požádat pana majitele) vyjednat tuto částku jako sponzorský dar.
Doufám, že s pomocí Jardy Klacka se nám podaří uzavřít podobnou smlouvu s dalším významným leteckým podnikem.
Páni inženýři Fryntové spolu a Jarda Zvěřina prohledali archiv v Hradci Králové, kde v suchu a teplu odpočívají dokumenty továrny na letadla pana Beneše a Mráze. Pořídili sérii fotografií palivových systémů Bety 51 a Sokola m1. Něco o palivovém systému Sokola M1 mi poslal Dušan Skála. My teď musíme dát hlavy dohromady a vybrat nejspolehlivější řešení pro naši Betu.
Petr Sojka se nabídl, že radiostanici Garmin a ELT, které přežily nehodu bez fyzické újmy důkladně prohlédne, vymění co bude třeba a obojí důkladně otestuje. Kabeláž, anténa a baterie budou vyměněný a po důkladném provozním otestování se obrátím na úřad pro schválení provozu v Betě. Finančně by se nám značně ulevilo. Dnes mi Petr sdělil, že rádio je funkčně 100 % a bude jej testovat v provozu.
Jeden z prvních přátel nové Bety, Zdeněk Procházka mi vnukl myšlenku vystavit ve Kbelích třeba křídla. U toho se pak postavit s čepicí a zase by mohlo pár zlaťáku vylepšit ČSOB účet. Jenže prý už to není kam dát a tak do Kbel povezu v pátek aspoň několik poutačů s hezky graficky navrženým prosíkem o nějakou tu korunku. Grafiku nám udělal Jožo Skácal.
Motor Walter Minor 4-III je rozebrán do posledního šroubku a celkový nález je očekáván každým dnem. Tedy přesněji tuto neděli, kdy navštívím WM-Service v Bubovicích.
Hodně odvahy pustit se do projektu Beta opět poletí jsem načerpal z kunovického Velkého přeletu. A tak velmi rád přidám mail od Martina Hrabce do této Zprávy.
Zdravíme z Kunovic,
I my máme už otevřeno – viz foto
Povšimněte si co je vpravo u vstupu do muzea
S pozdravem, letu zdar!
Martin Hrabec
Letecké muzeum v Kunovicích
mobil: 602 749 358
Řekněte o nás svým přátelům
Čím více se nás zapojí, tím větší bude mít náš projekt šanci na úspěch. Řekněte svým přátelům, že se mohou přihlásit k novinkám zasláním e-mailu na be50beta@seznam.cz a třeba i o transparentním účtu ČSOB č. 292704009/0300
Zdravím a do příštích Zpráv Letu zdar. Petr