Kamarádi Bety,
21.2. a jsem absolvoval po D1,D0 a D5 cestu do Bubovic a zpět. Chmury z naši dopravní zaostalosti mi prosvětlil kus dne, kdy jsem za pomoci Jardy Anýže přebíral od Tomáše Svobody a šéfa firmy Ing. Karla Šímy oficiálně motor Walter Minor 4-III po důkladné generální opravě. Beta má zajištěn pohon na 1000 hodin. Domu jsem si odvezl hromadu orazítkovaných a podepsaných dokladů. Toto je asi nejdůležitější bod skládanky Beta opět poletí. Jediný na světě, kdo má glejt ÚCL na opravy těchto úžasných, leč stárnoucích motorů, je Karel Šíma, WM Service. Bez motoru bychom dokázali pouze (i když bezstarostně) postavit jen statický exemplář, což mi doporučovalo Národní technické muzeum. Ale na štěstí rozhodný a rozhodnutý Honza Klaban přemluvil generála Knížka, Jardu Krištofa a ten zase mne, že musíme Betu vrátit na oblohu, kam patří každé pořádné letadlo.
Až budete letos číst v časopise AeroHobby monografii Ing Pavla Marjánka, tak zjistíte jak pokrokovou a elegantní konstrukci Beta v roce 1935 představovala. Nejen v Československu, ale i v celé Evropě a mimo ni.
Díky za maily, které mi posíláte na be50beta@seznam.cz . Jsou plné podpory, nabídky pomoci a zájmu o Betu. Toho si velmi cením.
Trávím hodně času pokusy oslovit české letecké podniky. Většinou asi nemají čas odpovědět, anebo je jim trapné mi napsat, že si to nemohou dovolit. Chápu, že mnoho podniků teď bojuje o přežití. O to více si cením šesti ředitelů (zlomek oslovených), kteří nám podali pomocnou ruku.
Další dobré zprávy :
Přes celou řadu negativních událostí posledních měsíců, týdnů a dní se celková částka, kterou jste přispěli, opět navýšila a to na 651 349 Kč. Tentokrát jsme vděčni novému dárci: Miloslav Král a dále řadě vytrvalců: Pavel Chvátal, Karel Kabourek, Jiří Halama, Martin Vinter a Otakar Jirků. Beta-team velmi děkuje. Pomalu se blížíme třem čtvrtinám milionu a to i bez crowd-fundingovým webů.
LOM Praha dokončil nutná vnitropodniková jednání, jejichž výsledkem je, že se Beta 9.3. 2022 přemístí do lakovny LOMu, která se nachází na západní straně letiště Kbely. Pomoc LOMu formou spolupráce znamená úžasný posun v realizaci znovuzrození Bety. ASPK Strunkovice n/B (v reálu Jarda Krištof a já) se bude 20% podílet na celkových nákladech povrchové úpravy. Počítám, že budeme vyjíždět v 09:30 z ulice (areálu) V mokřinách 8, Hodkoviček přes Jižní spojku, Průmyslovou, Kbelskou a Mladoboleslavskou. Tak kdo má mávátka….
Dále jsme těchto dnech s kurátorem muzea Kbely konkretizovali významnou pomoc Leteckého muzea VHÚ, Kbely. Zajistí nám transport Bety z Hodkoviček do Kbel a zpět do Hodkoviček odkud po instalaci palivových nádrží, elektroinstalace, radiové drátařiny, letových a motorových přístrojů, motorového lože a podvozků bude následovat přesun z Hodkoviček do Mladé Boleslavi ke konečné montáži.
Uvítám, když se více lidí přihlásí k odběru novinek o Betě prostřednictvím be50beta@seznam.cz a jinak jsou střípky na FB Beta opět poletí. Řekněte jim o nás.
Mějte se všichni dobře a hlavně zůstaňte zdrávi …..
Petr Rautner