Vítejte u pokračování o Betě.
Dnešní zprávu začnu o penězích. Na dokončení projektu Beta opět poletí chybí :
dokončení opravy “draku” (hlavní konstrukce letadla) 550 000 Kč
generální oprava motoru 480 000 Kč
zálet, poplatky Úřadu pro civilní letectví, pojistka 170 000 Kč. Celkem tedy 1 200 000 Kč.
Tato suma se zmenšuje vašimi dary, které budeme předkládat průběžně v této formě:
Beta opět poletí…
Stavbu nového letounu Be-50 Beta-Minor, výrobní číslo 44, poznávací značka OK-EAA, podpořili:
AIR SERVICE PILOT KLUB ● ANTONÍN ČERNÝ ● JIŘÍ HALAMA ● VLADIMÍR FRYNTA ● LUBOŠ MARTÍNEK ● DOUBRAVKA MARTÍNKOVÁ ● JAKUB ŠOLTYS ● JAN HARCUBA MARKÉTA FRYNTOVÁ ● JANA KLABANOVÁ ● ČENDA PADRUNĚK ● OTAKAR JIRŮ ● JOSEF ŘÍHA ● VLADIMÍR HAMOUS ● JAROSLAV HEMRLE ● JOSEF AUBRECHT ● MILAN REICHARDT ● PETR PAČES ● Anonymní dárce ● IVAN VOITH ● :
Opravdu moc děkujeme, částka na účtu 53 578,65 CZK
Příspěvky lze zasílat na transparentní účet číslo 292704009/0300 vedený u ČSOB.
aktualizace: 20201216
Dále dnes vám přiblížíme, jak se rodí nová Beta.
V polovině roku jsme měli hotová žebra, která tvořil ve své dílně, Pepa Plotnárek.
Poslední měsíce se stavba rozjela naplno i v dílně firmy Optax v Hodkovičkách, která je hlavním stavitelem Bety a my tentokrát budeme tuto zprávu věnovat hlavně fotkám, z kterých určitě zaplesá nejen srdce každého leteckého nadšence pro dřevěná letadla. Fotky nám poskytl Petr Tax, majitel firmy Optax.
Materiál na křídla
Centroplán před uzavřením
Beta rozpažuje jedno rozpětí….hlavní nosník křídla.
A křídlo nám roste do krásy….
Závěrem jsme s pomocí Miloše Dermiška, vydavatele Flying Revue a Vladimíra Handlika, ředitele LMMV, vytvořili odměny pro finanční sponzory projektu Beta opět poletí. Dárcům, kteří přispěli 1000 Kč, zašleme volnou čestnou vstupenku do Leteckého musea Metoděje Vlacha plus plaketu s motivem Bety. Za příspěvek 2000 Kč vám zašleme tričko z limitované edice s logem Bety. Jednomu z vás, sponzorů, zajistí slosování 30ti minutový vyhlídkový let s Betou.
Mějte se pěkně, Petr